10/2

Chickey fick sova över hos Kalle natten till idag. Pratade lite med Kalles matte Carina och hon sa att hon inte sett någon hängning men att dom spenderat hela tiden tillsammans och att hon inte vet vad som kan ha hänt under den tiden hon inte sett dom små turturduvorna. Carina sa även att Chickey är väldigt villog och försöker hjälpa Calle så mycket som möjligt, så det finns ju en stor chans att det händer snart :D nu håller vi bara tummarna!! Jag tycker att det är väldigt skönt att chickey har fått vara så mycket hemma hos carina. Det är alltid trevligt att hundarna får lära känna varandra lite bättre innan dom parar sig. Ibland är det inte alls nödvändigt. Chickeys mamma ville inte lära känna hanen så mycket innan hon lät honom komma till. Jag tror dock att Chickey är lite mera pryd. Haha! Nej men det är alltid trevligt att dom får ha lite förspel med varandra innan dom parar sig!

Snart ska mitt lilla troll få komma hem! Ska bli fantastiskt skönt att få hem henne igen! Räknar ner dagarna till nästa fredag!

*på svenska kennelklubbens hemsida kan man läsa lite mer om själva parningen. Såhär står det om hängning: "Hanens stora svällkropp bulbus glandis, som utgör ollonets bakre del, svullnar upp och gör att hundarna hänger fast i varandra utan att kunna komma loss. Hängningen kan vara alltifrån ett par minuter upp till en dryg timme." Jag har fått för mig att detta händer för att hanen ska vara säker på att hans sperma har kommit in i tiken och hon har blivit befruktad. En parning kan dock ha blivit fullbordad utan hängning, detta är dock inte fullt lika vanligt som när en parning lyckats med en hängning.

Trevlig helg på er <3


Här ser du alla mina meddelanden

Lämna ditt meddelande här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0